תשתיות תקשורת

תשתית אחודה

בעבר היה נהוג להתקין תשתיות כבילה נפרדות למערכות הטלפוניה ולמערכות המחשוב, גישה זו מוגבלת בגמישות, בהוספת ציוד ובשינויים עתידיים.

כיום נהוג להשתמש בשיטת התשתית האחודה אשר אותה מערכת כבילה משמשת הן לתקשורת המחשוב והן לתקשורת הטלפון, כמו כן תשתית זו יכולה לשמש גם מערכות תקשורת נוספות במתח נמוך כמו מצלמות, מערכות בקרה, IPTV ועוד.

בשיטת התשתית האחודה משתמשים בכבלי רשת וחיבור שקעי התקשורת למשתמשי הקצה יתבצע בצורה אחידה ע"י שקעי רשת (RJ-45) ויוכלו לשמש את כל מערכות תקשורת, הגדרת ייעוד השקע תתבצע לאחר ניתובו בארון ריכוז התקשורת.

בפרויקטים חדשים נהוג לפרוס בין 4-6 שקעי תקשורת לכל משתמש תלוי בצרכי הארגון. גישה זו מאפשרת לכל משתמש שקעי תקשורת לחיבור לרשת המחשבים, טלפוניה וגם שקעים חופשיים לחיבור אביזרים נוספים כגון פקס, מצלמת IP, מדפסת רשת ועוד.

בארונות ריכוז התקשורת הגישה זהה וכל הכבילה תיוצג ע"י PATCH PANEL של שקעי רשת (RJ-45) כאשר אם נפרסו לכל משתמש קצה 4 נקודות תקשורת אז בארון ריכוז נקודות תקשורת אלו יחוברו ל 4 פנלים שונים.

לכל פנל יהיה יעוד שונה לפי צרכי הארגון (רשת מחשבים, מבואות מרכזיה וכו'). החיבור בין נקודות הקצה של השתמשים לבין הציוד הנמצא בארון תקשורת יבוצע ע"י מגשר רשת, מומלץ להשתמש בצבע מגשר שונה לכל מערכת כדי להקל על הזיהוי.

יתרונות תשתית תקשורת אחודה:

מערכת תשתית כבלי נחושת אחת לכל התקשורת בארגון.

כל מערכת התשתית של הארגון מרוכזת במקום אחד.

מערכת תשתית תקשורת אמינה ואיכותית ולעשרות שנים.

הכנת תשתית אוניברסלית שתשמש לצרכי הארגון.

תשתית תקשורת שמתאימה לחיבור מערכות VOIP.

אפשרות לשינויים וגמישות בייעוד תשתיות תקשורת.

תשתיות תקשורת אשר יתנו מענה לחיבור ציוד קצה עתידי למשך עשרות שנים.

אפשרות לשינוי יעוד של נקודות קצה וגמישות מרבית.

חסכון עלויות של הוספת תשתיות תקשורת בטווח ארוך.

תחזוקה נוחה בעלות נמוכה.

חסרונות תשתית תקשורת אחודה:

התקנה ראשונית יקרה מהאלטרנטיבה של כמה מערכות כבילה.

כבלי תקשורת בעלי נפח גדול שמצריכים הכנה מתאימה בתשתיות המבנה.

הודעות נבחרות
הודעות אחרונות